måndag 7 mars 2011

Speedy Delivery!

Min nya hoppsadel, att den är fiiin??

Bästa lädertvålen/balsamen!

Mitt vackra djur!

My sunshine of the day!

Min, min, min, MIN Speedy Delivery!

Älskade Speedy, finaste hästen!



I cant look at you, without smiling!


Min älskade, fina häst idag!


Såhär glad är man eftr en mysig ridtur med finaste Speedy!
.
Destomer Solen skiner och värmen stiger, så stiger även mitt glada humor till att bli på topp och motivationen är bättre än på länge. Vårkänlor i luften, sommaren börjar närma sig snart mer och mer. Det är något med sol och värme som gör att man själv blir mycket piggare och gladare.
Vinterns dystra tid hoppas jag nu är förbi snart. Less på kyla, snö, halka och allmänt elände.
Nu vill jag helt enkelt ha sommar!
.
Dagens solsken gjorde mig långvarig i stallet, vilket jag inte hade något emot. Tvärt om var så länge sedan jag kände att dona och pyssla med sådant som aldrig annars blir gjort, speciellt på vinterns halvår. Först red jag ut i ca 40min med Speedy, han var så fin i galoppen idag. Kände verkligen hur han ansträngde sig och jobbade på. Tror även hästarnas motivation blir bättre mot ljusare tider. Han var på ett otroligt jobb humör, gjorde mycket skänkelvikningar, öppnor, igång och avsaktningar efter vägen. 40 min gick otroligt fort, slutade då de gick som bäst. Klappade om min häst och masserade honom från manken till svansen. Vilket resulterade i en mer sovande häst. Han uppskattade det verkligen. Jag linimenterade alla 4 ben, masserade in det noga. Tyckte han kändes lite gallig innan ridpasset, men var nästan borta efter ridpasset. Men linimenterade ändå.
.
Gjord iordning kraftfoder, släppte ut Speedy i hagen och gav mina hästar deras mat. Sedan smorde jag Speedys träns, sadel, sadelgjord osv. Vilken skillnad det blir, man borde smörja oftare. Jag är egentligen ganska duktg på det under sommaren. Då kan jag ibland vara så ambitiös och göra det efter varje gång jag använt utrustningen. Men som sagt under vinterhalvåret, lägger jag min extemt lata sida till.
.
Jag kan inget annat säga än att min dag har vart toppen! Nu ska jag förbereda mig inför nattens drömmar, jobbet kallar imorgon bitti. Sov så sött nu mina underbara läsare!

1 kommentar:

  1. SV: Hon har som vanligt härjat för mycket i hagen och sprungit omkull och slagit i ordentligt. Hon har inte vett att vara rädd om sig tyvärr

    SvaraRadera

Din IP-adress sparas och kommentarer som anses stötande mot mig eller nära till mig raderas!