fredag 5 februari 2010

Ridhusträning!

Igår så åkte jag in till ridhuset med Jolly och red, tog även något skutt och gick super. I dressyren så gick han jätte bra igår och fortsatte även med att öva lite byten. Och på vägen hem så gick han in i transporten på 5min!!! I måndags tog det 6timmar att lasta han, igår 5min, snacka om skillnad och att lastträningen har gett resultat.

Sedan så skall ju Jolly tävla imorgon lördag med ägaren(Miriam), så hon behövde hoppträna honom innan tävlingen så jag jag drog upp Jolly på malmen och så hopptränade hon för mig. Vi tränade linjer mycket och mycket reglerande och lydnad så hon verkligen känner att han lyssnar till henne och i slutet så tog hon banan en gång. Det är ju ingen tvekan om att den ponnyn kan hoppa iallafall, gick så himmla bra för dom båda så det kommer går hur bra som helst imorgon på tävlingen, utan problem! :) Jag ville ju också gärna tävla han, men efetrsom ägaren nu skall opereras (vilket är anledningen varför jag har han nu) så är det nog sista gången hon kan rida honom innan operationen så jag tyckte hon kunde få ha honom hela tävlings dagen imorgon för sig själv, det är ju trots allt hennes ponny och jag hinner ju tävla! :)

Funderar på att anmäla mig till en dressyrtävling också, får se jag har ju anmält mig så jag kan dressyrträna för Pia Lundmark, så vi får utgå därifrån hur det känns. Men ingen tvekanom att han är redo, sitter mer i mig som ryttare.. Tävlingsnerver, hehe...

Så håll tummarna för Miriam och Jolly imorgon på tävlingen!! :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Din IP-adress sparas och kommentarer som anses stötande mot mig eller nära till mig raderas!