onsdag 3 februari 2010

What a day!


Idag var Yvonne här från Sörgården och hjälpte oss med lastningen med Jolly, på ca 20min så fick hon in han i transporten, efter 45 minutr så var hon klar och då hade ja även testat gått in med honom och få se hur man gör. Gick verkligen super och rekommenderar hon verkligen!


Efter dom åkt så red jag Mayenne, hon var pigg och frammåt kan jag lova! Sedan vid typ kl halv 5 så åkte lastade jag Jolly och vilket gick super och vi åkte in till ridhuset. Han gick å himmla fint att rida i ridhuset, älskade, finaste ponny!! Sedan var det ju momentet att lasta Jolly igen på vägen hem och jg ick hjälp av någr jätte snälla tjejer som skulle stänga där bak åt mig. olly traskade på in i transporten utan ngra större problem på en gång. Jag hinner bara vara påväg under bommen så tvär slänger sig Jolly ut och jag tappar taget och Jolly ut på anläggningen lös! Får tag på honom men efetr det så ville han inte in i transporten igen + att jag inte hade någon NH- grimma + grimskaft som man egentligen skulle ha så då funkar det inte riktigt det som Yvonne lärde oss, för grimman ger ett speciellt tryck osv. Han började stegra och bråka som vanligt. Så jag ringde ägaren oh honkom med NH-grimman + grimskaftet och tänk vad en grimma + ett speciellt grimskaft kan göra!!! Nu går han in igen utan problem. Blir att ta att köpa en egen sådan NH-grimma tror jag + att ta ut Yvonne till min andar häst cokså som kanske inte är lika svårlastad men hon är sto och kan tjura en del så jag tycker hon var så bra så det borde nog verkligen funka på henne då med.


Imorgon blire att hoppträna med Jolly och sedan följer Emilia med mig hem och vi skall då även lastträna Mayenne också och även rida ut, tror ja nog.. Får se ur lång tid det tar att lastträna Majan.


Nä, måste göra lite läxa, edan sova upp tidigt imorgon!

Arrividerci!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Din IP-adress sparas och kommentarer som anses stötande mot mig eller nära till mig raderas!