tisdag 12 april 2011

Speedy = cirkushäst?

Sår här vårigt var dte i Västerås! Så här vårfräsh såg jag ut i Västerås.. I västerås, avr det inet mycket snö kvar..
Livet, är svårare än vad man tror..

Mina funderingar, mina tankar.. Den snurrar runt i mitt huvud som en karusell. Tänk om du bara förtod, förstod hur jag tänkte. Förstod vad jag ville mest av allt. Jag kan säga att bli "vuxen", som folk pratar om är inte dte som oroar mig mest. Nästan tvärt om.. Det som oroar mig är det som fick mig att bli så osäker och så "liten", så rädd.. Tänk om man kunde slänga iväg de dära stenarna på vattnet och göra ringar lätt, istället för att de ska sjunka till vattnets djup på en gång. Om allt vore så lätt som i sagor, fantasins värld..

Jag fick mig iallafall en så kallad sovmorgon, molningt på himlen. Vart försvann solen? Typiskt, trist vårväder. Lite lätt regn emellan åt. Efter ca 5-6 dagars "semester" så bar mina ben ut mig till hästarna, skenet bedrog. Och jag blev glad av att se mina rättare sagt pälsbollar.. Hår, hår, hår över allt. Det är bara för namnet. Roliga tider det här, pälsfällning.. Hmm.. Men hellre päls över allt än inga hästar alls. Stunderna man minns, många minnen med dessa djur. Stora, eleganta och vackra. Många kanske tycker att de är "farliga", men allt är ju relativt.

Red ut på min fyrbenta vän Speedy, vars pigghet dominerade idag. Ibland undrar man verkligen vad dessa djur tänker på, vad de ser egentligen? För någonting där i skogen var farligt, ansåg Speedy. Själv såg jag lika frågande ut som vanligt och försökte prata med min häst. Men vilket var ganska meningslöst, som ni kanske förstår. För "spökerna" var fortfarande kvar. Spänd och han blåste ut luft ur sina näsborrar. När vi väl var förbi det farliga, var han cool igen.. Nöjd och belåten efter våran ridtur. Inte nog med det så har Speedy talanger utöver det vanliga! Har nämligen lärt honom "hoven", ungefär så där som en hund gör "vacker tass". Ivrig som han blir, då vi skall öva på detta "hoven", vilket jag förstår, då belöningen är ju inte helt fel med tanke på att den innehåller "godis". Men ack så duktig han blivit, kanske karriär som cirkushäst? Haha, skulle inte tro det även fast han är duktig! :)

Duschad har Speedy blivit idag också, som sagt pälsfällningen tar kål på mig.. Vill ha bort all överfödig päls nu. Få dem blanka och fina istället. Speedy är en häst som nog alla skulle prova duscha, då han bokstavlig älskar det. Speciellt att leka med vattenslangen, man ska spola vatten i munnen på honom, sedan så jagar han vattenslangen men munnen. Tur att han är söt!


Nu ska jag vila mina lårmuskler, har tämligen premiär cycklat idag på typ första gången på 1,5år. Slö, ahr man blivit. Tidigare innan bil och moped så var man väldigt effektiv med tanke på nu., och det märks kan jag säga. Cycklade fram och åter till jobbet, men det hära med att cyckla är underskattat. Bra träning!!


Godnatt på er solstrålar, en dag imorgon också..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Din IP-adress sparas och kommentarer som anses stötande mot mig eller nära till mig raderas!