tisdag 14 december 2010

Kvällmys & drinkplanering




Sitter i soffan med tända ljus och planerar vilka drinkar jag ska ha till julafton. Eftersom jag nu är en så kallad Bartender och mamma ska givetvis ha drinkar då på självaste julafton. Hallå, på julafton ska man vara ledig inte "leka" och "jobba" bartender..

Jag är ju en personlig favvorit av mjölkdrinkar, eftersom jag är som en ko och bara älskar mjök i allmänhet. Men ni alla som är myndiga och får dricka osv. Kanske har smakat White russian på krogen? White russian är lätt att göra och om ni har allt som behövs till white russian, så kan ni även göra black russian, precis samma som white, fast utan mjölk.
WHITE RUSSIAN
2cl vodka
2cl Kahlua
Fyll m. mjölk
Byggd m. is
(Men jag tycker den nästan är godast om man nu mixar eller skakar den)


BLACK RUSSIAN

Glas: Rocks glas

2cl Vodka

2cl Kahlua

Byggd m. is

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Din IP-adress sparas och kommentarer som anses stötande mot mig eller nära till mig raderas!