fredag 19 november 2010

A wonderful day, with wonderful friends!



Jag & Speedy! :-)


Gabban & Eliot idag!

Gabban & Eliot idag igen ;-)

Gabban & Eliot

Gabban & Eliot

Man såg att månen var på himlen idag
då vi var ute och red, var så fint :-)



Gabban & Eliot

Eliot i stallgången :-)
Jag & Speedy tränsar!

Jag & speedy igen! :-)
Jag & Speedy

Jag är bokstavligt talat helt död. Min kropp värker och skriker av träningsvärk.
Jobbade igår kväll, imorse, ikväll, imorgon bitti jobbar jag igen. Likaså söndag och måndag.
Där emellan jobbpassen så har jag ridit och vart igång, på detta lite sömn. har helt enkelt haft svårt att sova. Antingen för kallt eller för varmt i rummet. Så jag är helt död.
Sedan så känner jag mig krasslig, förkylning på gång? Suck, hatar vintertider.
Kallt och eländigt. Visst har snö sin charm och det är mysigt. Men måste det bli så äckligt kallt och halkigt på alla vägar osv.

Hur som helst så har jag världens finaste Speedy, tog faktiskt galopp idag med Speedy. Går inte förklara hur duktig och vilken skillnad det blivit. Jag kommer leva på denna galopp länge. Himmel, var som om han i princip inte gjort annat. Kan inte förklara hur duktig och fin han var. Vi red i ca 1timma idag jag och Gabban. Gabban red Eliot, s edan i slutet provade hon även Speedy lite granna. Det är en fröjd för ögat att se någon annan rida honom. Han är så vacker, så fin.. Jag har blivit förälskad i denna häst, ska bli så kul att följa Speedys utveckling och även min utveckling med honom. det ser jag fram emot.

Ska ringa hovslagaren igen, ska verka Speedys hovar igen och stackars lilla Eliot som fortfarande inte har fått vinterskor(han är barfota än). Har än så länge gått bra men så svårt att verkligen rida honom. För han spänner sig mer då det är lite halt. Så ska ringa hovis igen!! :)

Ha det så bra så länge!
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Din IP-adress sparas och kommentarer som anses stötande mot mig eller nära till mig raderas!