onsdag 17 november 2010

Hästar, hästar, hästar.. Underbart!


Världens mest finaste Speedy Delivery!


Snöö på noosen..






Att han var fin i nya nosgrimman? :-)






Jag har världens sötaste och finaste katt, Smulan!
Hon ser "lite" trött ut här! ;) Ovanligt? Nej ;P

Kom hem tidigt imorse/inatt från den södra delen av vårt avlånga land..
Att komma från Sveriges huvudstad till lilla Gräsmyr i ingenstans är ganska stor skillnad. Men ärligt talat så finns det inget härligare än att kunna kombinera det båda. Jag är faktiskt lite av både och när det gäller landet och stort staden. En sak är säkert att det är hästarna som drar mig mycket ut på landet. Vad vore livet utan hästar egentligen? Det är underbart och kommer ALDRIG sluta med dessa underbara och vackra djur. De kommer alltid ha en speciell plats i mitt hjärta, även fast de kräver ett stort ansvar och kräver mycket tid. Men det är ju lite det som är själva grejjen. Hästar är helt enkelt en livsstil antingen älskar du det, eller inte..

Så efter att ha vart i stockholm sedan i fredags morse så var det underbart att komma hem, krama och bara sitta i höet och granska varje liten sak de gör i hagen. Kanske låter tråkigt?
Men jag kan sitta i hundra år om jag vill och bara kolla på de vackraste djuret på denna gjord, hästen.

Speedy skötte bra ifrån sig idag, vi var ute och lunkade ute i det fria. Red inte särskilt länge kanske cirkus 45minuter. Eller ganska lagomt. Vi tog det lugnt, jag har träningsvärk i magmusklerna efter jag var på gymmet igår med min älskling. "Försöker" att bli lite mera fit for fight, sedan om jag lyckas är en annan sak. Fast egentligen engagerar jag mig inte så mycket i min egna träning. Sätter hästarna först. Det är ju en träning i för sig att bara rida, men det är helt andra muskelgrupper du sätter i centrum då. Försöker få lite mera kondition osv. Den biten kanske man inte bara enbart kan förbättra på hästryggen.

Uppdaterar med mycket bilder, på återseende!
Kramen Sisterhood

1 kommentar:

  1. han är så fin ^^ Jätte fin nosgrimma sitter bra på honom ;) Stiliga Speedy!

    SvaraRadera

Din IP-adress sparas och kommentarer som anses stötande mot mig eller nära till mig raderas!