söndag 24 oktober 2010

Hästfrågor


Hästarna
Första hästen du red var: Freja! :-)
Hur gammal var du när du red för första gången: Det minns jag faktiskt inte, men jag var nog väldigt liten.
Hur många älsklingshästar har du haft: Många! Men sedan finns det ju dom hästar som fastnat mer.

Utrustning

Hur många
ridbyxor har du: Flera stycken, men sedan har ju vissa ridbyxor börjat sett sina dagar.
hjälmar har du: Ojj, för många. Har ca 6-7 stycken.
spön har du: 6stycken kanske!
ridvästar har du: 2
ridskor har du: 3 stycken?
ridstövlar har du: 2 stycken!
grimmor har du: Vet faktiskt inte. så det räcker till.
täcken har du? MÅNGA!
Vilken färg var dina första ridbyxor: Gröna, fast det var faktiskt i en mörkare och i en snygg grön färg! Minns dessa ridbyxor så väl, jag bodde i princip i dessa.
Vilka färger har dina nuvarande ridbyxor: gråa, vita, beiga, rutiga i fler olika färger osv.


Vad har du gjort inom ridningen

Hoppat [x]
Ridit dressyr [x]
Skänkelvikning/sidvärts [x]
Galopperat [x]
Piaff [x] - testat!
Passage [x] -testat!
Tölt [x]
Hoppat utomhus [x]
Badat med häst [x]
Ridit på egen hand [x]
Testat voltige [x]
Suttit på en häst som skenat [x] var länge sedan nu, men har hänt när jag var yngre.
Tappat kontrollen över hästen helt [x]
Ramlat av [x]
Bakdelsvändning [x]
Framdelsvänding [x]
Ridit dressyrprogram [x]
Tävlat i hoppning [x]
Tävlat i dressyr [x]
Tävlat i fälttävlan [ ] - Skulle vara super kul att testa!
Tävlat i någon annan kategori [ ]

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Din IP-adress sparas och kommentarer som anses stötande mot mig eller nära till mig raderas!