måndag 5 juli 2010

Värmespolar


Vill du kunna få snygga lockat etc. Hollywood lockarna?


Ett tips, använd värmespolar!
Dessa kostar 719:- på etc. ONOFF.

Man får otroligt snygga lockar och jag ska garanterat inom fredag ha skaffat mig sådana själv. Jag står alltid och bråkar med min locktång och det tar även 1000 miljoners år! Detta tar max 10-15min, knappt det! Dessa värmespolar blir då uppvärma i den dära boxen(se bild ovan) som dessa förvaras i. Den är keramisk och blir uppvärmd på ca 1-2min. Sedan är det bara att rulla upp håret och sätta en klämma(som medföljer) över själva hårrullen. Så går hur fort och smidigt som helst, medans dem sitter i håret så kan man etc. sminka sig! Det medföljer 3olika storlekar av spolar(S, M, L).

Ett tips är att använda dem större spolarna om du vill ha stora lockar(etc. Hollywoodlockar), annars så kan dem nästan bli för upplockade. Ett tips till är om du vill ha volym så rullar du spolarna inåt-uppåt, så hårets blir som böjt utåt då du rullar upp dem i spolarna, om du gör tvärt om det vill säga att du rullar spolarna utåt-uppåt så får du inte alls samma volym. Två små tips på sådant som kan göra stor skillnad! ;)

Någon som använt sådana värmespolar?
Hur tyckte ni dem funkade, nöjda?
Vad föredrar ni, värmespolar eller locktången?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Din IP-adress sparas och kommentarer som anses stötande mot mig eller nära till mig raderas!