tisdag 2 februari 2010

Lastträning!


Ja, igår hämtade jag hem d-ponnyn Lord Jolly, en häst som jag skall ha här hemma. För dom sokm äger hgonom egentlien inte har tid och jag skall då rida till honom och få bucht på "the big problem", lastningen! En tävlingsponny som är svårlastad är svår att sälja och det sa jag även till dom och om man inte har en häst som går att lasta så går det inte ju att göra någonting, md en sådan ponny med en sådan kapacitet. Lastningen är ju egentligen som grunden.

Jag ahr ändå vart med om svårlastade hästar, denan häst tog verkligen titeln "svårlastad häst". Så eftersom hans lstningsproblem inte har blivit bättre hos ägarna så kännde jag att detta klarar jag inte på egen hand. Så nu har jag ringt en otroligt duktig och välkänd Nh- människa som heter Yvonne och har en hästgård som heter Sörgården. Hon kommer nog redan förmodligen imorgon eller på torsdag, tur att hon ändå kunde komma så pass fort. Och jag har bara hört positivt om henne, så blir väldigt intressant och se hur hon gör och lärorikt!

För ni som är nyfikna på vad det är för häst jag tagit hem så kommer lite information här;


Lord Jolly
D-ponny
1996
LA/L:A-FEI

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Din IP-adress sparas och kommentarer som anses stötande mot mig eller nära till mig raderas!