tisdag 2 februari 2010

Bedrägare höll på att ta min häst! VARNAR!


Ja, rubriken säger allt!
Igår fick jag nämligen ett mejl av några som var intresserade av Mayenne, männiksorna som jag aldrig typ pratat med försöker säga att dom kan ge mig 85.000kr för min häst som jag satt ut 30.000kr för. Vilket kändes lite skumt, vem vill ge ett sådant överpris om hästen är 3 gånger så billigare? Hur som helst så ville dom ge pengarna på check och att dom var danskar, emn bodde i finland. Dom ville typ ha hästen på en gång! Då fick jag hötra att en polis att dessa sedan tidigare är kända av polis och även annat hästfolk då jag vet fler som vart med om detta attd om hört av sig, att dom bjudit ett överpris och att dom vill som "reservera" hästen för det överpris. Dom skrev inte ens vad dom ville göra med hästen eller ngnting.

Men sälj absolute INTE din häst till sådana människor, dessa bedrägare som lurar dig och denna check är förfalskad och du får då sedan en skuld på dom pngarnasom du trodde du skulle få! Ville bara varna er hästmänniskor att inte gå på detta och att dom hör av sig på alla möjliga hästannonser!!! VARNING FÖR DESSA!

1 kommentar:

  1. Jag höll på att råka ut för samma sak när jag sålde min unghäst fast då var det en i spanien som ville köpa henne och skickade en check men men alldeles för mycket pengar på. han sa att det blivit fel på checken och ville att jag skulle ta ut min del och skicka resten till honom med hästen. Men då jag tyckte det var skumt kollade jag upp det eftersom checken var från irland. tog aldrig ut pengarna och sa att han inte skulle få hästen om han inte förde över pengarna direkt på mitt konto. då gick han upp i rök! är väldigt läskigt det där.

    SvaraRadera

Din IP-adress sparas och kommentarer som anses stötande mot mig eller nära till mig raderas!