onsdag 22 juni 2011

Uteritt med bayliss och Petra..

Jag och Speedy igår tisdag, Foto av Paulina


Idag så lyckades jag och petra knappa in varandra exakt, så vi red ut tillsammans. Blev en skrittrunda i skogen sedan vid åsen/åkern så red vi lite "dressyr". Blev ett alldeles lagomt ridpass. Men känns att Speedy stod där ett tag, för han tappar saker och ting fort ibland. Då han var väldigt pigg och framåt och orkade nästan inte korta sig ibland.. Han vill gärna springa med vinden om man säger så.. Men han är så fin min lilla "travare". Fats gillar inte använda uttrycket "Travare", då han faktiskt inte längre är en travare utan omskolad ridhäst, fast en fd travare är han ju. Men man kan inte tro att han vart travhäst från 2-8 år och nu är han 11år.

Sedan hade Paulina från stallet tydligen tagit ett kort på mig och Speedy från igår. Kolla bild ovan. Dock ser ju jag som vanligt ut väldigt rolig ut då jag rider, men det är ju en annan sak.. Skulle bara ville ta silvertejp och vira runt mina armbågar så det är på sidan om mig och inte ute i vädret och flaxar.. Suck,, skärpning på mig däär. Skulel kunna sitta i timmar och påpeka saker då man själv rider. Därför tycker jag dte är väldigt lärorikt att se sig själv på film då man rider, då ser man verkligen både sina för och nackdelar och vad man kanske bör tänka på.

Ajja jobbar imorgon igen, sha dååå! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Din IP-adress sparas och kommentarer som anses stötande mot mig eller nära till mig raderas!