onsdag 8 juni 2011

Hur gick det då EquiT var här?

Det var mycket som jag befarade igår då EquiT var här igår tll Speedy. Han hade spänningar och var öm i rygg och bakdelen. Och Speedy blev ju väldigt öm i rygg och kropp dagen efter vi hade rest över 60mil med honom, som min EquiT sa så är detta ganska vanligt med långa resor miljöbyte osv. Även fats vi lstade ur honom så han fick gå osv under den långa resan. Men är ju jobbigt att stå länge bak i en transport. Likaså så trodde hon mycket kunde även bero på hans bakhovar/benställning. Speedys bakhovar har ju alltid vart lite problematiska. Vill säga även fast det bara gått 2-3v sedan hovslagaren avrt ute sist så växer de så mycet och fort i tån att han bli jätte låg i trakterna bak och får en helt knasig benställning och även där är väldigt ansträngande och har många påverkande faktorer. Hovslagaren jag nu ska börja ha här nere, är väldigt duktig och hoppas kan fixa detta på ett bättre sätt än min förra hovslagare. Även fast den förra var bra.

Så ska göra stretchingövningar på honom till nästa söndag då hon kommer, Men han svarade jätte bra bara på första behandlingen och nästan allt släppte. Men han ska gå mycket i skrittmaksin. Jag fick börja rida igen slutet på denna vecka, men jag ska ändå bort nu på måndag uppåt norrland och hälsa på så då får han stå tills nästa vecka och bara leva livet gå på grönbete och skrittas i skrittmaskin och få stretching och massage :)) Känns skönt att dte inte var "värre" och att han svarade så pass bra, tom. så bra att EquiT var osäker om han ens behövde en till behandling. Men vi tog dte ändå.. :))

1 kommentar:

  1. Plocka av bakskorna så ska du se att det löser sig inom några månader då det får bli ett naturligt slitage. Är han redan barfota så byt till en strasserverkare så blir det bra ^^

    SvaraRadera

Din IP-adress sparas och kommentarer som anses stötande mot mig eller nära till mig raderas!