söndag 5 juni 2011

Hästmassör bokad!

Inte ridit Speedy nu på flera dagar, har inte hunnit.. Jobbat och stått i. Men eftersom siste jag red då han var sådär skum så har jag ärligt talat inte heller velat rida honom förrän equiterapeften och hästmassör vart här. Men nu på torsdag kommer hästmasöören och fortfarande så kommer Equiterapeften nu i övermorgon(tis). Men igår masserade jag han i säkert 1timma, han älskar det verkligen och longerade han även lite för att se hur hans rörelsemönster såg ut och vi tyckte han inte alls var sådär lika spänd och stel igår. Så man får vell hoppas att det där var något tillfälligt bara. men hans bakhovar är som ett par stora klossar, för att vara ett varmblod har han EXTREMT stora hovar, storlek 4 på vanliga Mustafosch ridskor. Och bakhovarna växer alltid jätte konstigt vill säga skjuter iväg i tårna så han blir låg i trakterna och får därefter lite knasig bakbenställning och tror detta kan vara lite utav en bov i det hela. Även fats vi är SUPER NOGA att sko ochverka han kontinuerligt så är ju dme jaaa inte dte roligaste ändå. Men när jag pratade med förra ägaren, Marie så sa hon att det faktiskt var skillnad nu på hans hovar från tidigare, stor skillnad. Då kan man ju bara tänka sig hur jobbigt det måste vart för honom tidigare. Sedan är han bakben väldigt långa och rejäla och lite kluumpiga.

Var 5veckor sedan hovslagaren var till Speedy nu och nu kommer han nästa vecka igen, den nya hovslagaren har även b.la vart med i hovslagar SM och dylikt. Så han är vill säga duktig och har gått på rykte och rekommendationer.

Nu ska jag till stallet igen, har jobbat till halv 5 idag, lång arbetsdag som började tidigt, tidigt imorse, med endast 30min rast och idag har det vart FULLTUPP på jobbet. Helt sjukt, nu är jag d.ö.d..

Bye bye,,
Sisterhood

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Din IP-adress sparas och kommentarer som anses stötande mot mig eller nära till mig raderas!