onsdag 18 maj 2011

Hoppning på schemat!

Mums, säger Speedy och gluffsar i sig sitt kraftfoder.

Undrar vad Speedy tänker på här? Mat? :P



Speedy i sin box.


Ny smord sadelgjord och pullarnosträns.


Ny smord sadel + brösta m. martingal.


Smorde min hopputrustning inkl. mina ridstövlar.

Stübben Hamonol är det bästa!!!


Lite grepar och sådant jox...



Speedys box. Men vi ska byta box sedan, men vi ska vara kvar i samma stall.


Stallgången i stallet, där Speedy står i.

ETT av alla stall som finns där på gården.



En lite trött Speedy efter hoppträning..


Speedy idag i vattenspiltan efter hopp-passet.


Jag redo för stallet, idag.


Jag redo för stallet!


Ännu en dag, ännu en dag av maj år 2011 har runnit iväg. Vädret har vart betydligt bättre idag, men kunde vart ännu bättre, har tittat fram lite sol och INTE regnat, det är huvudsaken. Man blir alldeles tokig av regn, så tråkigt väder. Men idag så stod det hoppning på schemat, första gången jag skulle hoppa Speedy här nere i nya stallet. Byggde en liten och väldigt enkel bana som innehöll b.la en kombination med 7m där emellan. Det blåste ganska mycket och det gillar inte Speedy då blir han väldigt pigg. Och piggelin, oja det var han! Han var riktigt på hugget har inte hoppat han på säkert 2,5 vecka. "Roligt" säger Speedy, "lugn" säger Matte Jessica... Haha, jag och Speedy är ibland som piff och puff..


Hoppningen gick bra idag, kanske inte den bästa hoppträningen. Men vad mera kan man begära, ny miljö och allt.. Ja, sedan var inte mitt huvud på hugget heller. Men vi tog oss igenom en bana på 80-90cm i slutet, den låg mesta dels på 80cm. Speedy var väldigt stark idag oxå, mina förhållningar tog han då inte igenom. Han ville bara springa och hoppa, hoppa och hoppaaaa!!

Men det ville inte jag... Men han var så duktig och höger galoppen kommer mer och mer automatiskt efter hinder när man hoppar. Vänster galoppen har ju alltid funnits där. Men nu för tiden så är det mestadels galopphoppning som gäller för mig och Speedy, men eftersom höger galoppen inte är riktigt så stark än så kan det bli lite travhopp ibland i höger varv, men landar i galopp gör vi "alltid".


Ja, jag säger då det det tog på mina krafter att hoppa idag, blev helt slut i huvudet. det är mera än vad man tror det dära med hoppning. Men imorgon ska jag och en tjej i just det stallet jag står i rida ut tillsammans. Detta är då fördelen att stå på en gård med säkert 60 hästar, finns ju alltid ngn man kan rida ut med.


With love,,

Sisterhood

1 kommentar:

Din IP-adress sparas och kommentarer som anses stötande mot mig eller nära till mig raderas!