söndag 17 april 2011

Spagetti a la bolognese!



Har precis lagat och ätit mat, blev en av mina stora favoriträtter idag. Nämligen Spagetti och köttfärssås, något som alltid går hem! Gott blev det så klart, då jag gjort maten! ;)


Hur som helst så tänkte jag börja med en ny liten grej här på bloggen, nämligen skriva recept. Som jag lagat/gillar. Så jag tänkte skriva hur jag gör spagetti och köttfärssås.


Spagetti & Köttfärssås


  • Nötfärs

  • Gul lök

  • Dolmino pastasås (original)

  • Pasta grädde (el. matlagnings grädde)

  • Salt och peppar

  • Vitlök

  • Kan även riva ner lite morötter och ha i lite ketchup(tager vad jag har).

Jag gör så att jag börjar bryna ner nötfärsen, tills den blir "klar". Hackar även lök och häller i. Sedan tar jag Dolmino pasta såsen häller i grytan, tar även i pasta grädde och smakar av och kör lite feeling när dte gäller salt peppar, vitlök osv. Kan efter detta kanske hälla i lite ev. rivna morötter osv. Väldigt okomplicerat, men blir väldigt gott på detta sett tycker jag! Glöm inte koka pastan! ;) Lycka till i köket!


Over and out!/ Kock-Sisterhood

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Din IP-adress sparas och kommentarer som anses stötande mot mig eller nära till mig raderas!