torsdag 10 februari 2011

En liten kvällsritt + en anmält mig till tävling.

Har fårskinn även på själva sätet på sadeln + fårskinnspadden
= Varmt & Gosigt i dessa kalla tider!

Reflexer är ett måste i mörkret!

Måste helt enkelt ha världens finaste ridtravare!
Sötaste Speedy!

Speedy ikväll efter ridpasset! :)

Ursäktar för den otroligt dåliga bildkvalitén, då det är fotat med min extremt omoderna mobilkamera.

Efter att ha jobbat mellan 7-16.00 idag, så begav jag mig sedan hem vilade lite, åt middag. Sedan så tog jag en liten "night ride", bara jag & Speedy in the dark. Reflexerna på och fick mig en mysig ridtur och finaste Speedy gick som vanligt bra. Har aldrig vart med om tror jag att det gått "dåligt" att rida honom. Han är som sitt för alltid fina "jag". Alla gångarter och vad vänster galoppen blivit fin. Sedan har jag anmält mig till Speedys och min första debuttävling tillsammans. Denna då lilla blåbärshoppning går i stapeln den 20/2, vill säga inte nu i helgen utan nästa helg på söndagen på min hemma förening. Jag ahr anmält mig och Speedy till 60 och 70cm. Jag är super nervös och det säger vell än hel del hur länge sedan ajg tävlade sist.

Fast jag tävlade några tävlingar förra året upp till regionalt, då jag hade Jolly där på foder. Men var i början av förra håret. Sedan var jag lite inaktiv där ett tag Hade som ingen "tävlingshäst", tävlade bara en liten blåbärshoppning men Goj som jag hade i juni. Men ja det känns som om detta kan vara en god start på en tävlingssäsong att tävla småtävlingar. Sedan får vi se hur det går, kanske jag kan starta lite lokala tävlingar i lägsta klassen(storhäst) kanske till sommaren. Skulle kännas roligt!

1 kommentar:

  1. Hallå, ja de stämmer de är från Umeå RF. Bodde där nästan ett halvår i samband med prakitk på hippologum, o jobb över sommaren hos mamma.

    Jag ska också rida en blåbärs hoppning den 20 :)

    SvaraRadera

Din IP-adress sparas och kommentarer som anses stötande mot mig eller nära till mig raderas!