fredag 10 december 2010

Kyliga ridturer..















Bilder ovan: Min finaste Wilmer idag! :-)

Idag har jag ridit både Wilmer & Speedy i kylan!
Båda hästarna gick jätte bra, Wilmer var lite tittig, men annars så flöt allting på och red kanske varje häst ca 45 min var. Men ack så kallt det var, hade byxor, täckbyxor, 2stycken jackor på mig, en tröjja + kofta, tjocka sockar, varma vinterskor, pannband för örona och givetvis hjälmen på huvudet som faktiskt värmer cokså. Sedan hade jag ett par super varma och tjocka fingervantar. Jag var påklädd ändå frös jag! Jag tycker ändå att ca -15 grader inte brukar kännas såhär kallt, men var verkligen rått i luften och det tyckte speedy också. Var tvungen att ha läntäcket på honom så han inte skulle frysa innan han blev lite varm i kroppen.

Föresten att nya hästen Wilmer är tjusig? Han är en super trevlig herre iallafall.
Har just nu 3 hästar hemma, Speedy Delivery, Wilmer & Emelies häst Eliot Nash.
Men imorgon förmiddag så åker Eliot då han ska säljas.

Nu ska jag kolla på idol!!!!!!! :D Håller på JAY!

1 kommentar:

  1. Hej där!
    Tips, raka halva ansiktet som i linje med sidostyckena, vi har det på våra här och det är skit snyggt :)
    /Emilia

    SvaraRadera

Din IP-adress sparas och kommentarer som anses stötande mot mig eller nära till mig raderas!