måndag 25 oktober 2010

Jag som hästmänniska ogillar vintern!


Jag & sötaste Speedy! :-)


Världens sötaste!

BILDER FRÅN IDAG! :-)

Btw, så var jag red jag ut på Speedy idag men jag skrittade efter vägkanten. Underlaget är hårt och halkigt och Speedy har sommarskor ingen bra kombination. Bambi på hal is.. Så är svårt att egentligen få ahn riktigt avslappnad för man känner att han går och små spänner sig lite då det lätt blir lite halkigt. Men skrittade en liten stund sedan vände jag hem. Underlaget var inte rättvist mot speedy, vill inte riskera att han halkar och gör sig illa. Men imorgon kommer hovslagaren! DO NOT FORGET, påminn mig! ;) Kl 15.00 så ska Speedy så ryker sommarskorna, då blir det att ladda inför den kalla fruktansvärda vintern. Vill ha sommar.
Kanske inte alla hästmänniskor tycker det, men tror de flesta som iallfall har häst föredrar nog den största delen sommaren.

På sommaren slipper man cokså bekymra sig om man kan komma upp för våran backe med hästtransporten. På vintern så skall alltid bilarna krångla också och speciellt när jag har haft hästar bak i transporten då ska ALLT krångla verkligen på vintern... Undrar hur många gånger jag egentligen har ringt om hjälp då det vart för halkigt och tar mig ingenstans med bil+hästransport+häst. Hur många gånger bakluckan på transporten har frysit fats massa is i gångjärnet så bakluckan inte går att stänga när jag är på träning. Om det hänt någon gång att hästar har krånglat vid lastning så har det alltid vart på vintern.

Som sagt finns ingen positivt med vintern..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Din IP-adress sparas och kommentarer som anses stötande mot mig eller nära till mig raderas!