måndag 30 augusti 2010

Kärleken till de fyrbenta vännerna, kan nästan ha onaturliga krafter..

Den mest saknade Lord Jolly!
Jag har ridit och haft många hästar igenom åren ända sedan små barns ben.
Men kan lova att det finns ingen häst som Lord Jolly.
Han har verkligen satt djupa spår inom mitt hjärta.
Det spelar ingen roll att jag har ridit mer sammarbetsvilliga hästar till en början,
eller att det vart stora fina välutbildade hästar på hög nivå.
Denna lilla d-ponny, förvisso så är han också en otroligt välutbildad herre.
Ja, han var tjurig, bestämd och men framförallt smart.
Men med en vunnen nyckel till hans otroliga snälla, söta, rara hjärta
så hade man en vän för livet..
Denna ponny red jag när jag var yngre.
I början av 2010 så fann jag hann ute på annons till någon själ
som ville ta sig ann och tävla denna underbara varelse.
Efter flera år så satt jag på hans rygg igen.
Så som jag pratat, saknat, drömt och tänkt på
den lilla ponnyn vid namn lord Jolly.
Synd att man själv är för "gammal" och åren för att tävla ponny är förbi.
Han är nu i skåne, säkert MINST 250 mil ifrån
mig så är han hos sin ägare.
Hos en flicka i sin rätta ålder för att tävla denna stjärna,
där har han det bra.
Men någon gång i framtiden, när både han och jag blivit äldre
så vet jag att jag kommer att kunna lägga mina armar runt om hans hals
och säga jag älskar dig igen. Men den gången för evigt.
Den gången ska han inte behöva byta ägare igen.
Den gången förblir han min egna och
ingen häst som jag rider åt någon annan.
Jag vet, jag vet, kanske inte säkert..
Men hoppas får man ju alltid,
så jag hoppas verkligen att vi återförenas ännu en gång
och att mina armar får svepa om din hals en gång på riktigt,
en gång till utan att drömma
och speciellt innan vi tar farväl på riktigt..
För du förblir den häst som en gång för alla har tagit den otroligt
speciella och svåra vägen in i mitt hjärta och lyckats hålla sig kvar.
För mig var du hästen i mina drömmar!
"Hästar ger oss helt enkelt de vingar vi
saknar"

2 kommentarer:

  1. Sv: Verkligen!!! :) skit snyggt, sitter och stirrar på brevlådan tills det kommer :p

    SvaraRadera

Din IP-adress sparas och kommentarer som anses stötande mot mig eller nära till mig raderas!