måndag 28 juni 2010

A lot is going on...








En hel del har hänt i mitt liv sedan jag bloggande sist(30 maj). Balen var jag ju givetvis på, livet som prinsessa kanske skulle passa mig? För hela allting att man var så uppfixad i hår, smink, naglar och hade en sådan underbar klänning var ju en dröm. Man skämdes bort hela den dagen med god mat och trevligt sällskap. En dag vi sent kommer att glömma..
I samband med balen så hände även en av dem största dagarna i mitt liv, studenten..
Allting var helt galet och jag längtar så fruktansvärt mycket tillbaka. Dagen började med Champange frukost med påföljd av studentfotograferingen, sista "lektionen" i skolan som vi firade ihop med alla lärare för att få ett sista adjö. Vi promenerade sedan vidare till kyrkan och sedan det vi väntat på, att springa ut! Vi åkte studentflaket som vi hade "designat" samma morgon efter det.'

En annan sak jag har hunnit med är att jag var i Stockholm hos min älskling i en och en halv vecka ungefär och vi var självklart på kronprinsessans bröllop och kollade. Vilket var en helt unik upplevelse som kanske inte alla får uppleva. Det kommer jag bära kvar i mitt minne läänge!

Jag har även fått jobb inom ålderdomsboende och hemtjänsten, har jobbat både förra veckan och hela denna vecka ut under inskolning och än så länge så känns det otroligt bra och jag trivs som fisken i vattnet.
I helgen var jag i Vännäs med hästarna och firade midsommarafton med Gabban. Som var mycket trevligt! Johanna & Jonas kom även och red i princip deras första gång i deras liv, var roligt att se! ;) Annars så har jag ridit min häst Goj "hela" helgen där i Vännäs, fick även rida Gabbans häst Herman lite(den vita hästen på kortet). Så har vart mycket häst denna helg.

Annars så åker jag tillbaka till underbara Stockholm till min undervara älskling den 6 eller den 7 juli. denna gång ska jag inte flyga, jag ska bila ner! Blir intressant att se hur jag skall hålla mig vaken så länge, men även att se hur mitt usla lokalsinne klarar av det, haha! Intressant, säger jag bara..

Ajja ska sova, jobbar tidigt imorgon bitti! Tjow chat!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Din IP-adress sparas och kommentarer som anses stötande mot mig eller nära till mig raderas!