onsdag 30 juni 2010

En bra dag..






En sak ska ni veta att min kära, älskade bruna ögonsten Uncle Goj är jätte stel i höger varv, då menar jag höger. När han kom till mig var han stel i båda varven(han hade ju stått i typ över ett år och även innan det inte vart riden så mycket), nu har han blivit mycket finare i vänster varv och det börjar bli stor skillnad där, men på tal om höger.. Hur som helst så blev det bara skritt arbete idag och jobbade mycket i högervarvet att försöka få han någorlunda rak ställd och lite högerställd och inte utåt ställd som han lätt blir åt höger. Medans i vänstervarv som är han bättre så blir han lätt för inåt ställd, så där jobbade jag att få honom åtåt ställd. Blev även öppnor, slutor och skänkelvikningar.

Eftersom vänster är hans bättre varv så är en skänkelvikning åt vänster nemos problemos, men åt höger så åker bakdelen före hela tiden för att han är så stel. Men ridpasset gick riktigt bra och jag avr så nöjd över honom och han var svettig fast vi bara hade skrittat i ca 40-50min. Så det var jobbigt för honom men känner att jag fick igenom honom mer i skritten.

Efter ridpasset så masserade, stretchade och linimienterade jag honom både ben, bog ,hals, rygg och hela bakbenen. Ska försöka göra det efter varje ridpass med honom speciellt då det verkligen behövs. Men han är ju 17 år också(vilket man inte kan tro), men dem blir ju lätt stela om dem står osv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Din IP-adress sparas och kommentarer som anses stötande mot mig eller nära till mig raderas!