måndag 3 maj 2010

Uncle Goj

På två dagar så tycker jag att jag & Goj har kommit så mycket närmare varandra. Han har som sagt alltid vart "svårfångad" i hagen, men även det har blivit bättre. Han följer efter mig då jag går, stannar jag, stannar han. Springer jag, springer han. Idag så red jag honom barbacka med hackamore och ett grimskaft runt hans hals bara. meningen är ju att jag skall använda vikthjälper och i princip inte röra tyglarna i huvudtaget. Att man rider utan sadel och i princip utan träns. I slutet kände jag stor skillnad och han tog hjälper och allt bara bättre och bättre. Han är ju inte så super utbildad som ridhäst så det är ett stort framsteg faktiskt och han var så mycket lugnare i slutet och när han blir det så funkar allting så mycket bättre. Så kan faktiskt inte säga annat än idag älskade jag min häst, en otrolig obeskrivlig känsla då man verkligen känner hur man kommer sin häst närmare. Det gör mig så otroligt varm och man ser fram emot fortsättningen bara mera.

Btw, försöker lära Goj "Hov" nu, ett litet framsteg har vi gjort även där! ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Din IP-adress sparas och kommentarer som anses stötande mot mig eller nära till mig raderas!