onsdag 28 april 2010

Dagens hoppträning för Eva Jonsson!

Jag & jolly hopptränar för Eva:



Idag har jag hopptränat för Eva Jonsson med jolly och lyckan efter en lyckad träning går inte att beskriva! Det som jag är så glad över är att jag verkligen nu börjar hitta alla knappar på honom. Mycket som jag har kvar att "upptäcka" med honom och hela tiden lära mig men nu börjar det lossna och känns så otroligt roligt för det är nu man känner med fullaste allvar hur fin han egentligen är. Det har tagit sin tid, han är alltid fin men nu, men det jag menar är att nu känner jag dte ännu tydligare när allt även funkar bättre. Hoppade 90-1m bana med honom idag, det räckte gott och väl, han gick så himla bra och jag tyckte det räckte så idag. Även fast det lockar med att hoppa högre, då jag gärna frestas till att hoppa högt. Men faktum är att man inte bara kan tänka på sig själv, vi tar allting stegvis och just nu känns det väldigt positivt. Han är ju fortfarande en liten buse som gärna bockar, men även det är bättre. Som sagt när det börjar gå bra så blir man mer glad och positiv också och det hjälper även det. För sin egna inställning har ju egentligen störst betydelse när dte kommer till hästar, eller ja allting man gör!

Eva sa till mig att jag ahde en väldigt fin ponny och även andra sa det idag, vilket gläds åt att höra!

På tisdag nästa vecka så är tyvär hoppträningarna för Buster inställda pga. av att det är tävlingar. Men skall kolla hur det ser ut för att träna för Claes som också är på tisdags kvällar. Hade tänkt dressyrträna för kerstin nästa vecka, men tyvärr så är hon bortrest då. Så nästa vecka ser det glest ut med träningar. Blir hur som helst att dar upp honom på föreningen och hoppträna självständigt. Men näst nästa vecka så blir det iallafall dressyrträning för Kerstin om ej Pia Lundmark får någon eventuell ledig tid och Även Buster träning skall jag klämma in den veckan som vanligt.

Ja just det, rekommenderar att träna för Eva Jonsson. Väldigt nöjs efter dagens träning! hade aldirg tränat för henne tidigare, men det blir att göra om. Hoppas även att jag får plats på nästa Erik berggren träning, hade vart roligt att hoppträna för honom igen och även testa med Jolly denna gång.

Nu skall jag inte skriva mera, hoppas ni får en fortsatt trevlig kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Din IP-adress sparas och kommentarer som anses stötande mot mig eller nära till mig raderas!