måndag 22 mars 2010

Uteritt med Emilia!

Idag så har jag och Emilia(också hästttjej/ryttare) ridit ut tillsammans. Emilia red Jolly & jag red Goj. Gick hur bra som helst,var en super mysig ridtur och gick jätte bra att rida för båda och hästarna skötte sig super och till och med Goj gick jätte bra idag. Tror Jollys lugna "jag", smittar av sig på Goj! :) Men efter ridturen så kände man sig bara glad och ridturen ångrade vi oss inte, ville nästan bara upp i sadeln igen. Vi red kanske i ca 30-45min, max! Men det räckte gott och väl! :)

FÖRE
Sedan senare på dagen(nyss), så gick jag ut till stallet igen bara en tvärt tog in Jolly och tänkte raka han bara. Men som sagt det har vi ju prövat på tidigare och rakmaskinen är ingen "hitt" i Jollys ögon. Så blev ej rakning, måste ha hjälp i sådanafall, lite svårt själv. Sedan är han ej van med den och man borde börja ta fram den varja dag bara sätta igång den så han börjar vänja sig med den och sedan får man trappa upp det, steg för steg. Men nu är ju snart vitersässongen slut också. Så då känns det inte så lönt nu att klippa honom, så jag behöver ej stressa fram med edn processen. Vi tar det i den takt det behöver.


EFTER

Men jag trimmade ändå lite man klippning och klippa bort onödigt överflöd av hovskägg, och även lite hovolja fick han på hovarna. Sedanblev han stilig och han glänste verkligen!
Min lilla Jolly!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Din IP-adress sparas och kommentarer som anses stötande mot mig eller nära till mig raderas!