tisdag 9 februari 2010

Besiktning av Mayene!


Idag besiktades Mayenne, hon var UA och gick alltdå igenom, känns otroligt skönt. :)

Fik mycket beröm över hennes otroliga lugn och en häst med ett otroligt trevligt psyke.

Så nu kommer äntlign Glenn Glo, hovslagaren på lördag och verkar och skor och på söndag så åker mitt lill hjärta till Skellefteå. Känns nu konstigt, overkligt att hon ska åka. Nu skall hon fört på prov en vecka eller två så, men det kommer nog gå bra, då hon inte är någon nybörjarhäst då hon kan ha temprament. Men jag kommer sakna hon.. Hon är trots allt det som förgyllat mina dagar dom närmsta 2åren och jag hara ldorg någon gång tidigare sålt en häst som faktiskt stått i mitt namn, känns så konstigt.. Och det betyder ju cokså att man aknske oftats också har ett mer speciellt band.


Kärleken mellan häst och ryttare är verkligen magiskt, även icke hästmännsikor säger det. Det är något, vi känner så mycket älskar våra djur så mycket att det nästan blir magiskt..

Men jag har ju Jolly och Goj kvar men ändå usch när hon åker kommer jag vela gå under.

Jag blir jämt såhär otroligt känsloladdad när en häst åker, spelar ingen roll om det är att du lämnar tillbaka foderhästen el ngt. We live for it, vi lämnar tillbaka något som vi värderar högt och älskar mer än allt.. Går inte förklara..


Livet är fullt av svåra val, men jag kommer gå in i väggen annars funkar inte med 3hästar, skola och speciellt en unghäst och som är så mkt jobb kvar på. Jag har ej tiden..


Detta är ofattbart...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Din IP-adress sparas och kommentarer som anses stötande mot mig eller nära till mig raderas!